برگزاری نمایشگاه كتاب مجمع تقریب مذاهب اسلامی در حاشیه كنفرانس وحدت اسلامی
نوشته شده توسط : breketid

'ولی الله نیكی ملكی' روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا اظهار داشت: در این نمایشگاه كه در معرض دید اندیشمندان و متفكران شركت كننده در كنفرانس وحدت اسلامی قرار داده شده، 20 عنوان كتاب برای اولین بار عرضه شده است.

وی افزود: این كتاب ها به زبان های عربی، انگلیسی، فارسی، اردو، تركی استانبولی به همت مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی چاپ و منتشر شده است.

وی توضیح داد: كتاب های خلاصه تفسیر به همراه تعلیقات و حواشی آیت الله محمدعلی تخسیری دبیر كل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به تازگی تجدید چاپ شده و در این نمایشگاه در معرض دید حاضران در كنفرانس قرار گرفته است.

مدیر انتشارات مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اظهار داشت: كتاب های ذبح عظیم (از ذبح اسماعیل تا ذبح حسین) نوشته محمد طاهر القادی، كتابشناسی وحدت تقریب مذاهب، السهوه الاسلامیه نوشته محمدعلی تسخیری، حركت اسلامی سودان، انقلاب اسلامی و امام خمینی (مساله فلسطین و طرح صهیونیسم)، امت اسلامی چالش ها و راهبردها و مجموعه مقالات بیست و دومین كنفرانس بین المللی وحدت اسلامی از جمله كتاب هایی است كه برای اولین بار چاپ شده و در این كنفرانس ارایه شده است.

وی افزود: انتشارات مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی همچنین از آنجا كه اكثر میهمانان كنفرانس بین المللی وحدت اسلامی اندیشمندان و متفكران سایر كشورها هستند، به منظور سهولت در كار آنان، اقدام به تهیه كتاب های الكترونیكی كرده تا دسترسی این افراد به كتاب های مجمع راحت تر صورت گیرد.

نیكی ملكی بیان داشت: كتاب امام موسی صدر با همكاری مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و نهاد كتابخانه ملی در شمارگان 10 هزار نسخه چاپ و برای استفاده در مسابقات فرهنگی در سراسر كشور توزیع شده است.

وی ادامه داد: این مجمع همچنین در نمایشگاه های مختلف بین المللی حضور فعال دارد به گونه ای كه امسال در نمایشگاه های كتاب مزار شریف، شارجه امارات متحده عربی و مكتب الاسد سوریه شركت كرده و حضور در نمایشگاه های عمان و تونس را نیز در دستور كار خود دارد.

نیكی ملكی خاطرنشان كرد: در حاشیه برگزاری كنفرانس وحدت اسلامی قرار است از كتاب سال تقریب 'محمد مهدی آصفی' از عراق به عنوان مولف برتر تجلیل به عمل آید.

بیست و پنجمین كنفرانس بین المللی وحدت اسلامی كه از 19 بهمن ماه با حضور اندیشمندان و متفكران 50 كشور جهان در هتل آزادی تهران آغاز به كار كرده، 21 بهمن ماه پایان می یابد.

فراهنگ 1883**1588





:: برچسب‌ها: طبیعت ,
:: بازدید از این مطلب : 253
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: